2012

 
Date Name of Doctoral Candidate Title of Doctoral Thesis
17.12.2012 Andrea Hammermann Not Just for the Money, but What For? An Experimental and Empirical Analysis of Immaterial, Tangible and Monetary Incentives
14.12.2012 Uwe Gross Organisationstheoretische Aspekte des Produktionsanlaufs von Neuprodukten
28.11.2012 Moritz-Alexander Felde Financial Market Implications for Firm Operations in Countries Designated as State Sponsors of Terrorism
15.11.2012 Lis Senta Strenger Toward a Better Understanding of Innovation Orientation - A Cross-Cultural Investigation of Antecedents and Performance Implications
11.10.2012 Christoph Nicolas Chomik Cross-Functional Co-opetition and Entrepreneurial Orientation
05.10.2012 Meinrad Wolfram Walter Pohl Steinreich - Mühlsteine, Tuff und Trass aus der östlichen Vulkaneifel und ihr Markt - Eine vergleichende Analyse vorindustrieller Produktions- und Handelsstrukturen
02.10.2012 Ralf Hariolf Drauz Essays on Manufacturing Strategy in the Automobile Industry
25.09.2012 Sarah Holly Impact of Incentives and Working Conditions on Performance and Satisfaction
07.09.2012 Dirk Kristes Produktbezogenes Beschwerdemanagement: Konzeption eines qualitätsorientierten Gestaltungsmodells zur Auslegung der internen Beschwerdemanagementaktivitäten
30.08.2012 Susanne Birgit Spillecke, geb. Bieber Toward the Effective Design of Sales Management Control Systems - Antecedents, Consequences and Contingency Factors
15.08.2012 Julian Nicolai Clemenz Implications of Consumers' Brand-Related Cognitions for Their Perception of Product Quality - Experiences, Associations, Emotional Attachments and Their Effect on Perceived Quality, Customer Satisfaction and Loyalty
15.08.2012 Daniel Fritz Heinz Hannemann A Behavioral Perspective on the Chief Marketing Officer's Role and Influence in Firms
25.07.2012 Gregor Konstantin Wiest A Contingency View on Cross-Functional Integration in New Product Development
23.07.2012 Estelle Lucienne Anna Herlyn Einkommensverteilungsbasierte Präferenz- und Koalitionsanalysen auf der Basis selbstähnlicher Equity-Lorenzkurven - Ein Beitrag zur Quantifizierung sozialer Nachhaltigkeit
18.07.2012 Richard Lohwasser Impact of Carbon Capture and Storage (CCS) on the European Electricity Market
11.06.2012 Tilman Nikolaus Hagenberg Strategisches Wettbewerbsverhalten junger, innovativer Unternehmen: Eine Kontext- und Fähigkeiten-basierte Betrachtung der Erfolgswirkung
04.06.2012 Tobias Adam Die Bewertung von Innovationsideen - Eine empirische Analyse von Bewertungsdimensionen und sozialen Einflussfaktoren
16.05.2012 Günther Helmut Westner Four Essays related to Energy Economic Aspects of Combined Heat and Power Generation
03.04.2012 Uwe Voß Resource Dependence Perspectives on Management Control: Antecedents, Combinations, and Performance Effects
24.02.2012 Lena Teresa Calahorrano Peña, geb. Acke Essays on Population Aging and the Political Economy of Immigration
03.02.2012 Tim Renner Performance Management im Produktionsanlauf
05.01.2012 Johannes Graßmann Online Advertising for Different Socio-demographic Customer Segments - Measuring Advertising Effectiveness for Segments by Gender, Age, Culture